Motoryzacja i pandemia" sytuacja na rynku
Pandemia Covid-19 dotknęła praktycznie wszystkie sfery życia, w tym także rynek motoryzacyjny. Branża ta jest nierozerwalnie związana z przemysłem produkcyjnym i globalną ekonomią, co sprawiło, że kryzys związanym z pandemią odczuł również jej przedstawicieli. Jednak jak motoryzacja radzi sobie w obliczu trudnej sytuacji?Jednym z najbardziej widocznych aspektów wpływu pandemii na motoryzację była przerwa w produkcji samochodów. Fabryki na całym świecie były zmuszone do czasowego zamknięcia, gdyż nie było zapotrzebowania na samochody, a pracownicy zaczęli zarażać się koronawirusem. Oznaczało to duże straty finansowe dla producentów i zmuszenie do przeprowadzenia restrukturyzacji oraz obniżenia kosztów, między innymi poprzez redukcję liczby etatów.
Wraz z pandemią zmieniły się także potrzeby konsumentów. Na pierwszy plan wysunęły się kwestie bezpieczeństwa i higieny, co wpłynęło na wzrost zainteresowania samochodami hybrydowymi i elektrycznymi. Z drugiej strony, ograniczenia związane z rygorem sanitarnym wpłynęły na spadek zainteresowania samochodami używanymi sprzedawanymi przez dealerów, ponieważ kupujący chcieli uniknąć kontaktu z wieloma ludźmi i dużego skupiska w salonie.
Adaptacja do sytuacji" nowe trendy w motoryzacji
Pandemia Covid-19 wymusiła na branży motoryzacyjnej konieczność dostosowania się do warunków rynkowych. W odpowiedzi na wyzwania przedstawiciele tej branży opracowali nowe trendy, które odpowiadają na potrzeby konsumentów.Jednym z widocznych trendów w obecnej sytuacji jest rosnące zainteresowanie samochodami hybrydowymi i elektrycznymi. Wspomniane wcześniej kwestie bezpieczeństwa i higieny sprawiły, że klienci nie tylko coraz częściej korzystają z jazd próbnych wirtualnie, ale także patrzą na czystość powietrza jako jedno z głównych kryteriów wyboru samochodu.
Drugim widocznym trendem jest upowszechnienie pracy zdalnej. Oznacza to zmianę potrzeb przemieszczania się klientów, które wpłynęły na dostosowanie oferty przez firmy transportowe - na rynku można zauważyć rosnącą popularność usług car-sharingowych i wynajmu krótkoterminowego, co wpisuje się w ideę mobilności miejskiej.